Sekketrening

 

Reportasje i Bergens tidende fra en sekketrening i 2014.

 

Her er en del svar på spørsmål om "sekketreningen" og hva jeg tenker angående denne.

Hver onsdag kl. 1730 tar jeg en runde fra fotballbanen i Nordnesdalen (Fyllingsdalen), med noen ekstra kilo i sekken.
Så hvorfor ikke invitere med andre som et tilbud til de som skulle være interessert, og for å ha det litt sosialt med gruppen.

Dette er en form for trening som jeg har praktisert i mange år og vil forhåpentligvis fortsette med i mange år til...
Det er også en perfekt anledning til å stille spørsmål om alt mulig man skulle lure på, og husk på at vi er relativt nedlesset så tempoet er ikke allverden.

Jeg har klokketro på denne treningen som forberedelse, ikke fordi vi nødvendigvis bærer så mange kilo på turene, men for å forberede skuldre, rygg og bein på litt ekstra belastning, og kanskje til og med bygge litt muskler som kan komme godt med.
Å gå i høyfjellet kan jo også sammenlignes til en hvis grad, for det går jo på å slite litt ekstra.

Det er ikke nødvendig å begynne med for mange kilo i sekken (5-10 kan være nok til å begynne med), prøv dere litt frem og øk gjerne litt etterhvert heller.
Et annet tips er å bruke vannflasker som kan helles ut på toppen og dermed skåne knær på nedturen, hvis man har problemer.

Denne treningen er ikke et "must", men kun et tilbud til de som synes det er greit å komme seg ut, bli kjent, spørre og mase litt og få en kanon treningsøkt.
Runden er ca 1 time, og kanskje litt lengre når vi nærmer oss tur;-)

Gi en lyd om du vil være med så, kan de som ønsker også legges inn i trenings gruppen på Facebook.

Da snakkes vi kanskje onsdager kl. 1730 i Nordnesdalen?